söndag 17 november 2013

Summering av dagen

Idag hade jag 2st uppgifter att göra Morgan skulle drilla sin första lax & Mattias skulle ha en jullax med hem. Jag fixade båda uppgifterna.
Vi rullade mot granvik kl 04.00 möte upp slaktarn i brändåsen. Sen efter lite toa besök vart det full fart mot granvik. Vi kom ut med grejorna för kl 07.00 (mörkt) vi kör ca i en timme i mörker.
Sen händer det bästa jag har varit med om i Vättern ett monster hugg. Jag tar spöt och ropar på Morgan som ligger och sover i hytten den är tung säger jag sen tar Morgan över.
Efter ca 10min så håvar jag den. Morgan säger det här var inte så svårt ha ha lax 9.7kg
Sen bommar vi en fisk i samma område strax efter.
Sen går vi mot föra helgens positioner som ligger en bit ut i sjön där får vi ett dubbel hugg en retur öring och en tappad 5 meter från båten. Fortsätter att kör i området en retur lax. En timme senare får vi ett rigg hugg  som Mattias drillar in till håven lax 68cm. Sen trollar vi hemåt då får vi en retur röding. Salsa uv grön grymt bra idag. Tack Morgan & Mattias för en trevlig söndag.
Nästa helg blir det att gästa jaktia Anders båt då drar vi till Åmål tävling lördag.
Undrar varför Olle bara fiskar med 9st spön :





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar