måndag 2 april 2018

Ystad

Hemma efter en tripp till Ystad över påsken som går till historia som den galnaste fiske resa.
Resan börjar med att Beason Nicklas hämtar upp mig i Örebro.Vi ska möta upp Jonas i Team Wille i hamnen i Ystad. Allt går som planerat men när det är 7mil kvar så börjar kaoset snö snö som blåser i orkan styrka ibland ser man inte vägen endast vallar av snö. Väl framme i Ystad ska vi handla lite käk på ica. Där får jag och Nicklas praktisera som läkare när en kvinna i yngre ålder helt plötsligt ramlar ihop framför oss Att vända en människa som är medvetslös är inte helt enkel vi fixar att hon får fria luft väggar sen med hjälp av andra så återfår hon medvetet sen är ambulansen snabbt på plats. Allt gick bra med kvinnan som gick själv med ambulans personalen till ambulans bilen. Till fisket som börjar på fredagen väl ute på havet så är det en gammal sjö från gårdagens storm. Bommar 2st fiskar nästan omgående sen tar det någon timme innan det händer något pang ett dubbel hugg på ena riggen den jag drillar den ena i ca 30 sekunder innan han tackar för sig den andra släppte omgående sen blir det trögt havet ligger nästan plat. Efter bytte till löja på ena riggen så hugger det ganska omgående lax mellan 5-6kg. Sen blir det döda havet vi bestämmer att vi ska lyfta grejorna och för flytta oss. Väl på ny plats så hugger det nästan omgående enkel och dubbel hugg riktigt lax rally och mitt i detta så är det någon som måste sitta på hinken och det är inte jag denna gång😁. Jag räknade till 13 kontakter 9.5kg på topp. Lördag blåsigt vi kör 5 timmar 2 laxar i båten mellan 5-6kg  sen åker vi in och äter påskmiddag. Söndag är vi på land snöar som fan och blåser. Måndag åker vi hem på förmiddagen.
Tack Jonas och Nicklas för en trevlig påsk i Ystad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar